• 1
  • 2
czwartek, 15 sierpień 2019 14:55

Utrata wagi bez ćwiczeń?

Napisał

Odchudzanie w naszej wyobraźni kojarzy się z głodzeniem, stostowaniem niskokalorycznej diety i intensywnym wysiłkiem fizycznym. Niektórzy specjaliści są zdania, że ćwiczenia nie są niezbędne do utraty wagi. Natychmiast jednak dodają, że nawet jeśli ćwiczyć nie trzeba - po prostu warto.

 

To jak szybko schudniemy, zależy od spójności i czasu trwania wprowadzanych zmian w stylu życia. Choć pojawia się coraz więcej głosów mówiących o tym, że wysiłek fizyczny nie jest nieodzownym elementem pozbywania się nadprogramowych kilogramów, większość ekspertów zgodnie przekonuje, że ćwiczyć zdecydowanie warto - zwłaszcza, jeśli poza utratą wagi zależy nam na wyrzeźbieniu sylwetki.
Filarem odchudzania jest bezapelacyjnie dieta. Kluczowe znaczenie dla utraty wagi ma deficyt kaloryczny, polegający na spożywaniu w ciągu dnia mniejszej ilości kalorii względem zapotrzebowania organizmu. W ten sposób tworzy się ujemny bilans energetyczny, który sprzyja pozbywaniu się nadprogramowych kilogramów.

Odchudzanie u każdego przebiega nieco inaczej. Mamy odmienne preferencje i styl życia, zatem każdy z nas obiera inną drogę do pozbycia się nadprogramowych kilogramów i uzyskania wymarzonej sylwetki. Jeśli nie mamy wciąż pewności, która metoda jest dla nas najlepsza, warto skonsultować się ze specjalistą, który pomoże nam opracować najlepszy dla nas plan działania.

Gruby Benek
Taekwondo