• 1
  • 2
  • 3
czwartek, 28 listopad 2019 21:05

Big Band OiFP zaprasza na andrzejki

Napisane przez JD
Big Band OiFP zaprasza na andrzejki M. Heller

W andrzejkowy wieczór Big Band Opery i Filharmonii Podlaskiej pod kierownictwem Andrzeja Makala zabierze nas w sentymentalną podróż do czasów, kiedy Polska cieszyła się odzyskaną wolnością. Usłyszymy najpiękniejsze szlagiery z okresu międzywojennego z repertuaru Hanki Ordonówny, Eugeniusza Bodo, autorstwa Henryka Warsa i wielu innych. W nowym, przygotowanym specjalnie na tę okazję repertuarze Big Bandu odnajdziemy klimat przedwojennej warszawskiej sceny kabaretowej Qui Pro Quo, lwowskiego Ula czy krakowskich kawiarenek, poczujemy się jak w starym kinie dzięki nieśmiertelnym piosenkom z „Kobiety szpiega” czy „Piętra wyżej”.

 

 

"LATA 20., LATA 30."

KONCERT ANDRZEJKOWY: ORDONÓWNA, BODO I PIOSENKI WARSA

piątek, 29 listopada godz.19.00 | Duża scena OiFP, ul. Odeska 1

 

Artyści:

Big Band Opery i Filharmonii Podlaskiej

Andrzej Makal – kierownictwo muzyczne

Dorota Białkowska – wokal

Monika Ziółkowska – wokal

Bartłomiej Łochnicki – wokal

Maciej Nerkowski – wokal

Sebastian Gonciarz – reżyseria

Andrzej Strzelecki – gość specjalny

 

Program:

„Powróćmy jak za dawnych lat”

muz. H. Wars, sł. J. Jurandot

„Lata dwudzieste, lata trzydzieste”

muz. W. Korcz, sł. R.M. Groński

„Lim Pam Pom”

muz. H. Wars, sł. J. Jurandot

„Jeszcze raz vabank”

muz. H. Kuźniak, sł. J. Chmielnik

„Ta ostatnia niedziela”

muz. J. Petersburski, sł. Z. Friedwald

„Baby”

muz. R. Palester, sł. J. Nel

„Ada, to nie wypada”

muz. Z. Wiehler, sł. J. Jurandot

„Bo ja się boję sama spać”

muz. J. Petersburski, sł. A. Włast

„Już taki jestem zimny drań”

muz. H. Wars, sł. J. Nel, L. Starski

„Ach, śpij, kochanie”

muz. H. Wars, sł. L. Starski

„Ach, jak przyjemnie”

muz. H. Wars, sł. L. Starski

„Miłość ci wszystko wybaczy”

muz. H. Wars, sł. J. Tuwim

„Już nie zapomnisz mnie”

muz. H. Wars, sł. L. Starski

„Odrobinę szczęścia w miłości”

muz. J. Petersburski, sł. E. Schlechter

„Sex appeal”

muz. H. Wars, sł. E. Schlechter, L. Starski

„Na pierwszy znak”

muz. H. Wars, sł. J. Tuwim

Wiązanka „Z epoki”

„Tylko we Lwowie”

muz. H. Wars, sł. E. Schlechter

„A ja mam nogi”

muz. L. Boruński, sł. Z. Friedwald

„Umówiłem się z nią na dziewiątą”

muz. H. Wars, sł. E. Schlechter

 

 

ANDRZEJ MAKAL

Absolwent klasy perkusji Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie filia w Białymstoku. Muzyk Orkiestry Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz Big Bandu OiFP, którym kieruje od fortepianu. Współpracuje z różnymi zespołami wokalnymi i instrumentalnymi, instrumentuje i aranżuje.

 

JAKUB SZYDŁOWSKI

Aktor musicalowy, dubbingowy i reżyser spektakli muzycznych. Od 2002 r. związany na stałe z Teatrem Muzycznym „Roma”, gdzie grywa główne role we wszystkich wielkich produkcjach. Na „Novej Scenie” Romy wyreżyserował spektakle dla dzieci: „Adonis ma gościa” i „Księga dżungli”, a także spektakl muzyczny „Proces” wg powieści F. Kafki. Absolwent Liceum Muzycznego w Szczecinie w klasie altówki i Studium Wokalno-Aktorskiego przy Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni, w którym wykreował główne role w spektaklach: „Hair” (nagroda: „Debiut Roku 1999”), „Sen nocy letniej” i „Muzyka Queen”. Współpracował z Teatrem Muzycznym „Capitol” we Wrocławiu, gdzie zagrał Mackie Majchra w „Operze za trzy grosze”, a także główną rolę w spektaklu „A Chorus

Line”. Przed szwajcarską publicznością wystąpił w głównej roli w anglojęzycznej wersji musicalu „Hair”. Zagrał w musicalu teatru Studio Buffo „Romeo i Julia”. Na deskach stołecznego Teatru Komedia gościł w spektaklach: „Kieszonkowa orkiestra” (główna nagroda na Festiwalu Korczaka, 2010), „Najlepsze z najlepszych” i „Niebezpieczne związki”. Obecnie można go również zobaczyć jako Pana Darlinga i Kapitana Haka w musicalu „Piotruś Pan” w teatrze Studio Buffo. W 2014 r. warszawski Teatr Rampa wystawił w jego reżyserii musical „Rent”, a wyreżyserowany przez artystę w Teatrze Muzycznym w Łodzi spektakl „Cyrano” otrzymał Nagrodę im. J. Kiepury w kategorii najlepszy spektakl sezonu 2015/2016). Na scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej wyreżyserował przedstawienie muzyczne „Prosimy nie wyrywać foteli, czyli krótka historia muzyki rozrywkowej”, bajki muzyczne „Brzydki Kaczorek” i „Adonis ma gościa” oraz musical „Doktor Żywago”.

 

DOROTA BIAŁKOWSKA

Absolwentka Państwowego Policealnego Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej w Gdyni. W zespole Teatru Muzycznego im. D. Baduszkowej w Gdyni pracowała od 2007 do 2018 r. Zagrała m.in. Sandy w „Grease” W. Caseya i J. Jacobsa (reż. M. Korwin), Wendla w „Przebudzeniu wiosny” D. Sheika (reż. K. Gordon), Anię w „Ani z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści L.M. Montgomery (reż. M. Korwin, muz. Z. Karnecki), KTO?Serenę w „Fame” S. Margoshesa (reż. J. Staniek), Klarę we „Francesco” i Marię w „Lalce” P. Dziubka (obie w reż. W. Kościelniaka), foczkę w „Foczce akrobatce” (reż. Z. Sikora) oraz kobietę przy nadziei w „Chłopach” (reż. W. Kościelniak). Współpracuje z Teatrem Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku, gdzie zagrała psa Borbusa w spektaklu „Sońka” (reż. A. Korytkowska-Mazur), panią Miłkę w przedstawieniu dziecięcym „Emocjałki” (reż. A. Biernacki) oraz kompozytorkę filmu w spektaklu „W pustyni i w puszczy 3” (reż. A. Biernacki). Na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej kreuje role: baletnicy Meg w musicalu „Upiór w operze” A. Lloyda Webbera (reż. W. Kępczyński), Czerwonego Kapturka w spektaklu „Sprawa Kapturka Cz.” (reż. J. Schabowska, muz. P. Klimek), Toni Gromieko i Kubariki w musicalu „Doktor Żywago” L. Simon, Węgla w spektaklu „Adonis ma gościa” F. Apke oraz liczne postaci w bajce „Księga dżungli” (trzy ostatnie w reżyserii J. Szydłowskiego). Wystąpiła z Big Bandem OiFP podczas koncertów z okazji walentynek („Każdemu wolno kochać”), Dnia Dziecka („Gdy Big Band zagra pojawia się magia”), Sylwestra w 2017 r. oraz Dnia Kobiet („Kochanie, grają naszą piosenkę”). Praca z dziećmi i młodzieżą to jej pasja. Jest współzałożycielką Białostockiej Akademii Musicalowej BAM.

 

MONIKA ZIÓŁKOWSKA

Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku i Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej w Gdyni. Uczestniczyła także w międzynarodowych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez C. Desderego oraz P. Esswooda. Zadebiutowała w koncertowym wykonaniu „Eugeniusza Oniegina” P. Czajkowskiego. W repertuarze posiada m.in. partie Cherubina z „Wesela Figara”, Dorabelli z „Così fan tutte” oraz Sekstusa z „Łaskawości Tytusa” W.A. Mozarta, Fidalmy z „Potajemnego małżeństwa” D. Cimarosy, Orfeusza z „Orfeusza i Eurydyki” Ch.W. Glucka, Niani z „Eugeniusza Oniegina” P. Czajkowskiego, Dalili z „Samsona i Dalili” C. Saint-Saënsa, Flory z „Traviaty” G. Verdiego, Mercédès z „Carmen” G. Bizeta czy II Damy z „Czarodziejskiego fletu” W.A. Mozarta. Artystka koncertuje w kraju i za granicą. Współpracowała z Polską Filharmonią Bałtycką im. F. Chopina w Gdańsku, Filharmonią Pomorską im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy oraz z Niemiecką Filharmonią Kameralną i Teatrem w Bremie. W repertuarze ma również utwory muzyki rozrywkowej. Artystka jest solistką Opery i Filharmonii Podlaskiej, na scenie której zadebiutowała w 2012 r. rolą Gołdy w musicalu „Korczak” Ch. Williamsa w reżyserii R. Skolmowskiego. Na deskach podlaskiej Opery wykonuje także partie: Marty w „Strasznym dworze” S. Moniuszki, Flory w „Traviacie” G. Verdiego, II Damy w „Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta, Mercédès w „Carmen” G. Bizeta, a także Księcia Orłowskiego w „Zemście nietoperza”

i Mirabelli w „Baronie cygańskim” J. Straussa. W musicalu „Skrzypek na dachu” J. Bocka (reż. R. Skolmowski) kreowała role Cajtli oraz Hudel, była Tonią w „Doktorze Żywago” L. Simon (reż. J. Szydłowski), a ponadto brała udział w musicalu wszech czasów – „Upiorze w operze” A. Lloyda Webbera (reż. W. Kępczyński). Stworzyła bohaterów w bajkach muzycznych „Jaś i Małgosia” S. Kisielewskiego, „Brzydki Kaczorek” M. Urbanka, „Adonis ma gościa” F. Apke, „Kot w butach” H. Januszewskiej, „Sprawa Kapturka Cz.” M. Guśniowskiej oraz „Księdze dżungli” J. Szydłowskiego. Występuje w spektaklu muzycznym „Prosimy nie wyrywać foteli” w reżyserii J. Szydłowskiego. Artystka uczestniczyła także w cyklu zajęć edukacyjnych „Poniedziałki muzyczne” (2012–2014). W Teatrze Muzycznym w Łodzi wcieliła się w Skipper w bajce muzycznej „Madagaskar” w reż. J. Szydłowskiego.

 

BARTŁOMIEJ ŁOCHNICKI

Absolwent białostockiego Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. U. Trawińskiej-Moroz oraz Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Białymstoku w klasie skrzypiec. Od 2006 r. jest artystą Opery i Filharmonii Podlaskiej. Od 2012 r. jest solistą Big Bandu Opery i Filharmonii Podlaskiej – wykonuje z tym zespołem utwory T. Hatcha, K. Weilla, S. Cahna, M. Shumana czy F. Sinatry oraz M. Bublé. Na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej występuje w musicalach: jako Bula w „Korczaku” Ch. Williamsa (reż. R. Skolmowski), Perczyk w „Skrzypku na dachu” J. Bocka (reż. R. Skolmowski), Raoul de Chagny w musicalu „Upiór w operze” A. Lloyda Webbera (reż. W. Kępczyński), Pasza Antipow/Strielnikow i Liberiusz w „Doktorze Żywago” L. Simon (reż. J. Szydłowski), w operach: jako Lillas Pastia w „Carmen” G. Bizeta (reż. B. Redo-Dobber), Sierżant w „Cyganerii” G. Pucciniego (reż. M. Sartova), w operetce: jako Ottokar i Pali w „Baronie cygańskim” J. Straussa (reż. M. Sartova), a także w bajkach: „Sprawa Kapturka Cz.” M. Guśniowskiej (reż. J. Schabowska), „Brzydki Kaczorek” M. Urbanka, „Adonis ma gościa” F. Apke i „Księga dżungli” (wszystkie w reż. J. Szydłowskiego). Występuje również w „Kwartecie dla czterech aktorów” B. Schaeffera (reż. M. Tyszkiewicz). Wraz z artystami Teatru Muzycznego „Roma” bierze udział w przedstawieniu muzycznym „Prosimy nie wyrywać foteli, czyli krótka historia muzyki rozrywkowej” (reż. J. Szydłowski). Jest współzałożycielem Białostockiej Akademii Musicalowej BAM.

 

MACIEJ NERKOWSKI

Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w Białymstoku w klasie prof. V. Bieleckiej oraz Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (dyplom z wyróżnieniem). Współpracował z wieloma wybitnymi artystami, kameralistami, reżyserami. Od 2000 r. wykonuje partie solowe zarówno w kraju, jak i za granicą, często podejmując się wykonań muzyki współczesnej. Obecnie nagrywa i koncertuje wraz z zespołem Hashtag Ensemble. Brał także udział w festiwalach muzyki współczesnej, wśród nich były: Międzynarodowy Festiwal Sztuki Perkusyjnej „Crossdrumming Festival”, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” w Warszawie, Sacrum Profranum w Krakowie, Klang Festival w Kopenhadze, Festival Aujourd’hui Musiques w Perpignan, Flâneries Musicales w Reims oraz Festival Novelum w Tuluzie. W 2009 r. Artysta debiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w „Lukrecji Borgii” G. Donizettiego, by powrócić na jego scenę w operze I. Xenakisa „Oresteia”. W 2010 r. zadebiutował partią Schaunarda w „Cyganerii” G. Pucciniego na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Współpracował z L.T.L. Opera Studio (Laboratorio Toscano per la Lirica), Theatre de L’Archipel w Perpignan, Filharmonią Narodową w Warszawie czy Teatrem Muzycznym „Capitol” we Wrocławiu. Na scenie Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie wcielał się w św. Sebastiana w spektaklu „Ojciec” w reż. A. Dudy-Gracz z muzyką J. Ostaszewskiego. Czwarty sezon z rzędu w warszawskim Teatrze Rampa gra Piłata w spektaklu „Jesus Christ Superstar” A. Lloyda Webbera. Na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej występuje w musicalach „Korczak” Ch. Williamsa (Izak), „Upiór w operze” A. Lloyda Webbera (Richard Firmin), „Skrzypek na dachu” J. Bocka (Perczyk i Mordka) i „Doktor Żywago” L. Simon (Liberiusz i Gints), operach „Traviata” G. Verdiego (Baron), „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta (Papageno), „Carmen” G. Bizeta (Moralès) i „Turandot” G. Pucciniego (Mandaryn), operetkach J. Straussa „Zemsta nietoperza” (Dr Falke) i „Baron cygański” (Janosz, Homonay) oraz bajkach: „Brzydki Kaczorek”, „Adonis ma gościa”, „Sprawa Kapturka Cz.” i „Księga dżungli”. Występuje również w „Kwartecie dla czterech aktorów” B. Schaeffera (reż. M. Tyszkiewicz). Płyta „IV Symfonia – Symphony on the Mercy of God” P. Łukaszewskiego, w której wykonywał partię solową, zdobyła Fryderyka 2017 w kategorii Album Roku Muzyka Współczesna.

 

Skomentuj

W związku ze zmianą systemu komentarzy, użytkownicy zarejestrowani przed dniem 18.04.2019r. muszą na nowo utworzyć konto na portalu, ponieważ konta użytkowników oraz komentarze ze starego systemu nie były migrowane.

DrewSot