„W województwie podlaskim w roku 2020 przeznaczone zostanie 1 milion 200 tysięcy złotych na dotacje dla samorządów na usuwanie wyrobów zawierających azbest. Nabór wniosków na rok 2020 trwał od dnia 2 stycznia 2020 roku do dnia 31 stycznia. Zgodnie z informacją otrzymaną z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku, do dnia 31 stycznia wnioski złożyło 113 spośród 118 gmin województwa podlaskiego. Do dnia 31 stycznia wniosku nie złożyło pięć gmin: Augustów, Zambrów, Łomża, Nowy Dwór, Siemiatycze, w tym dwóch wnioskodawców, tj. Augustów i Zambrów złożyło swoje wnioski po terminie zakończenia naboru. Dlaczego wniosek został przez Gminę Augustów Miasto złożony po terminie?”– zapytała radna Aleksandra Maria Sigillewska.
W tej sprawie głos zabrał zastępca burmistrza Filip Chodkiewicz.
„Faktycznie nastąpiło takie zdarzenie, że wniosek Miasta Augustów wpłynął po terminie. Mogę powiedzieć, że osoby odpowiedzialne za to nie pracują obecnie w urzędzie”.
Jak się okazało, Referat Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska jest w stałym kontakcie z osobami, które nie otrzymają dofinansowania na usuwanie azbestu w wyniku niedotrzymania przez Urząd Miejski terminu składania wniosków. Na chwilę obecną prowadzone są obserwacje oraz wyszukiwane są dodatkowe programy dotyczące kwestii pozyskiwania funduszy na usuwanie azbestu. Referat zapewnia, że otrzymał już sygnały, iż Podlaski Urząd Wojewódzki podjął pewne kroki w tej sprawie. Są więc analizowane działania, co należy zrobić, aby przystąpić do programu.