• 1
  • 2
  • 3
poniedziałek, 13 lipiec 2020 13:00

Jak osiągnąć zdrowe ciało?

Napisała
pixabay.com pixabay.com

Podpowiadamy co możesz zrobić, aby zaopiekować się swoim zdrowiem, a tym samym swoim sercem.

Pamietaj! Zdrowy styl życia prowadzi do zdrowszego serca!

Rzuć palenie

Jeżeli palisz wyroby tytoniowe, przestań. To najlepsze co możesz zrobić dla swojego serca. Palenie to jedna z głównych przyczyn chorób niedokrwiennych serca. Rok po rzuceniu palenia, ryzyko ataku serca spada do około połowy ryzyka palacza.

Bądź aktywny

Aktywność fizyczna redukuje ryzyko chorób serca. Może także znacznie poprawić nastrój i zwalczać stres. Wykonuj 150 minut średnio intensywnego aerobiku w każdym tygodniu. Jeden ze sposobów na osiągnięcie tego to 30 minut aktywności, 5 dni w tygodniu.

Pilnuj swojej wagi ciała

Nadwaga zwiększa ryzyko chorób serca. Trzymaj się zdrowej, zbalansowanej diety, ogranicz tłuszcze i cukry, spożywaj owoce i warzywa, oraz połącz to z regularną aktywnością fizyczną.

Spożywaj więcej błonnika

Jedz dużo błonnika, aby zmniejszyć ryzyko chorób serca - staraj się spożywać co najmniej 30 g dziennie. Spożywaj błonnik z różnych źródeł, takich jak chleb razowy, otręby, płatki owsiane i pełnoziarniste, ziemniaki ze skórkami, a także wiele owoców i warzyw.

Ogranicz tłuszcze nasycone

Spożywanie potraw bogatych w tłuszcze nasycone może podnieść poziom cholesterolu we krwi. Zwiększa to ryzyko chorób serca. Wybieraj chudsze rodzaje mięsa i produkty mleczne o niższej zawartości tłuszczu, jak np. mleko 1% zamiast mleka pełnotłustego.

Jedz Swoje „5 Dziennie”

Spożywaj minimum 5 porcji różnych owoców i warzyw codziennie. To dobre źródło błonnika, witamin i minerałów.

Ogranicz spożycie soli

Aby utrzymać zdrowe ciśnienie krwi, unikaj używania soli przy stole i staraj się dodawać mniej soli przy gotowaniu. Gdy przyzwyczaisz się do smaku jedzenia bez dodatku soli, możesz całkowicie się jej pozbyć.

Zażywaj witaminy i suplementy

Zażywaj wystarczającą ilość witamin i suplementów w razie potrzeby. Rozważ także zażywanie liposomalna Witamina C z cbd, które to najnowocześniejsza metoda dostarczania pożytecznych składników do komórek, gdzie są najbardziej potrzebne.

Jedz ryby

Jedz ryby przynajmniej raz w tygodniu, w tym porcję ryby tłustej. Ryby, takie jak sardynki czy łosoś są źródłem tłuszczów omega-3, które mogą pomóc chronić przed chorobami serca. Kobiety w ciąży lub karmiące piersią nie powinny spożywać więcej niż 2 porcji tłustych ryb tygodniowo.

Ogranicz alkohol

Nie zapominaj, że alkohol zawiera kalorie. Ogranicz swoje spożycie alkoholu do wartości poniżej zalecanego dziennego limitu, aby ograniczyć ryzyko poważnych problemów ze zdrowiem, w tym problemów z sercem.

Czytaj etykiety na żywności

Podczas zakupów, dobrym pomysłem jest przeczytanie etykiet na opakowaniach jedzenia i napojów, aby zobaczyć, ile kalorii, tłuszczy, soli i cukru zawiera dany produkt. Zrozumienie składu jedzenia i jak wpasowuje się on w twoją dietę pomoże w dokonywaniu zdrowych wyborów.

Skomentuj

W związku ze zmianą systemu komentarzy, użytkownicy zarejestrowani przed dniem 18.04.2019r. muszą na nowo utworzyć konto na portalu, ponieważ konta użytkowników oraz komentarze ze starego systemu nie były migrowane.