• 1
  • 2
  • 3
wtorek, 17 listopad 2020 13:42

Nie możesz dodzwonić się do sanepidu? To już nie problem!

Napisała
pixabay.com pixabay.com

Gwałtownie rosnąca liczba zakażeń koronawirusem i przebywających na kwarantannach osób, to problem nie tylko dla służby zdrowia, która jest już na granicy wydolności. Jest to również duże obciążenie dla Głównego Inspektoratu Sanitarnego, który pełni rolę krajowego koordynatora i pierwszego źródła informacji m.in. dla osób z objawami czy przebywających na kwarantannach. Pracownicy GIS-u nie są już w stanie obsłużyć tysięcy telefonów dziennie. Nadchodzi jednak pomoc!

Kto zatem odciąży GIS? Będzie to osiemnaście firm ubezpieczeniowych, które zdecydowało się na sfinansowanie dodatkowego call center dla GIS-u. Linia będzie dostępna przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, a ubezpieczyciele sfinansują pracę 100 dodatkowych konsultantów przez najbliższe pół roku.

Tę inicjatywę rozpoczęła Polska Izba Ubezpieczeń. Nowe call center będzie w pierwszej linii pomocy tym osobom, które podejrzewają lub mają koronawirusa. Ludzie często potrzebują bardzo podstawowych odpowiedzi, podczas gdy pracownicy GIS-u powinni zajmować się już tymi osobami, które są w poważnym stanie i potrzebują fachowej pomocy.

Na tę chwilę infolinia GIS-u jest przeważnie zajęta, ponieważ pracownicy fizycznie nie są w stanie obsłużyć tysięcy telefonów dziennie. Dzięki profesjonalnemu call center, które dokładnie wie, co ma robić, problem ten ma się zakończyć. Konsultanci są przeszkoleni tak, żeby pomagać w zapewnieniu informacji osobom, które tego potrzebują.

Branża ubezpieczeniowa nie po raz pierwszy przychodzi z pomocą w walce z koronawirusem. W ramach dotychczasowej pomocy finansowała już bowiem zakupy sprzętu medycznego i środków ochrony osobistej dla medyków, pomoc prawną dla przedsiębiorców, a także bezpłatną pomoc psychologiczną i telemedyczną dla ubezpieczonych.

Skomentuj

W związku ze zmianą systemu komentarzy, użytkownicy zarejestrowani przed dniem 18.04.2019r. muszą na nowo utworzyć konto na portalu, ponieważ konta użytkowników oraz komentarze ze starego systemu nie były migrowane.

DrewSot