• 1
  • 2
  • 3
środa, 03 luty 2021 11:46

Etykieta „Miód podlaski” – nabór dla pszczelarzy

Napisane przez MN

Jesteś pszczelarzem z regionu? Będziesz mógł skorzystać z etykiet „Miód podlaski” na swoje produkty. Zarząd Województwa Podlaskiego podjął w czwartek (14.01) decyzję o przyjęciu systemu identyfikacji wizualnej dla regionalnych miodów - zgodnego z popularnym „pikselowym” żubrem. Nabór zgłoszeń trwa do 15 lutego.

 

 Każdy pszczelarz z regionu wprowadzający miód do sprzedaży, który będzie zainteresowany promocją swoich produktów w podlaskiej bazie produktów lokalnych, może uzyskać zestawy etykiet w ilości do 2 tys. sztuk (adekwatnie do skali produkcji własnej).

- Zależało nam, aby doskonałej jakości miody z Podlaskiego były łatwo dostrzegalne dla klienta, a jednocześnie, aby pszczelarze uzyskali dostęp do bardzo prostego i wiarygodnego systemu promocji i ochrony – wyjaśnia Stanisław Derehajło, Wicemarszałek Województwa Podlaskiego. - Każdy, kto kupi „Miód podlaski” z naszą etykietą ma pewność, że nabywa produkt od lokalnego pszczelarza, który sam doglądał swych pszczół. Każdą pasiekę odwiedzają nasi pracownicy, a wyniki wizytacji będą dostępne na stronie Podlaskiego Centrum Produktu Lokalnego – wyjaśniał.

W komplecie są etykieta, banderola oraz odpowiednia zakrętka - w wariancie białym i czarnym. Pszczelarze mogą wybierać spośród następujących rodzajów zestawów (zostaną uzupełnione o indywidualne dane producenta):

• Miód podlaski [uniwersalny - dop. red.],
• Miód podlaski nektarowy wielokwiatowy,
• Miód podlaski z terenów leśnych,
• Miód podlaski nektarowo-spadziowy.


Nabór trwa do 15 lutego 2021 r. (w miarę dostępności środków może zostać wydłużony). O przyznaniu zestawów „Miód podlaski” decyduje kolejność prawidłowo wypełnionego zgłoszenia. Więcej informacji pod nr tel.: 85-66-54-826 bądź adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

***
System identyfikacji wizualnej „Miód podlaski” powstał w celu popularyzacji produktów lokalnego pszczelarstwa, mając na względzie tworzenie warunków do rozwoju obszarów wiejskich z uwzględnieniem ich promocji. Jest to inicjatywa o charakterze partnerskim, która ma za zadanie z jednej strony promować lokalne produkty poprzez markę Województwa Podlaskiego, z drugiej zaś promować region poprzez wartościowe produkty. Dodatkowym walorem systemu jest zapoznawanie pszczelarzy z zasadami prawidłowego etykietowania oraz z szeroko rozumianą promocją jakości żywności.
Więcej o podlaskich produktach na stronie Podlaskiego Centrum Produktu Lokalnego.
 
źródło: Departament Rolnictwa i Obszarów Rybackich, UMWP/ Wrota Podlasia
oprac.: Marcin Nawrocki
fot.: Marcin Nawrocki

Skomentuj

W związku ze zmianą systemu komentarzy, użytkownicy zarejestrowani przed dniem 18.04.2019r. muszą na nowo utworzyć konto na portalu, ponieważ konta użytkowników oraz komentarze ze starego systemu nie były migrowane.

DrewSot