• 1
  • 2
  • 3
piątek, 19 luty 2021 12:43

ZUS apeluje do swoich klientów

Napisane przez KK

Nie trzeba przychodzić do ZUS, by załatwić swoje sprawy. W zdecydowanej większości można to zrobić przez internet poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS. Dla tych klientów, którzy cenią sobie bezpośrednią rozmowę z pracownikiem, instytucja uruchomiła wideorozmowy. Na wizytę w ZUS można umówić się także przez telefon wskazując placówkę i konkretną datę oraz godzinę spotkania z ekspertem.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych jako jeden z nielicznych urzędów przyjmuje klientów bez ograniczeń i wcześniejszego umawiania. Można przyjść o dowolnej porze pracy urzędu i załatwić swoją sprawę. Trzeba jednak pamiętać, że obsługa w ZUS jest realizowana przy bezwzględnym przestrzeganiu zasad reżimu sanitarnego. Ze względu na bezpieczeństwo, zarówno klientów, jak i pracowników, osoby odwiedzające ZUS są wpuszczane do wewnątrza budynku w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku może przebywać tylko jedna osoba. Natomiast osoby towarzyszące, za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem, nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

E-wizyta bez kolejek

- Zwracamy się z prośbą do naszych klientów, aby odwiedzali nasze placówki tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Przy większej liczbie osób o danej godzinie, może dojść do sytuacji, że ktoś będzie musiał poczekać na zewnątrz. Dlatego jeszcze raz apeluję do naszych klientów, że jeśli są sytuacje, w których mogą załatwić swoją sprawę przez internet, czy poprzez wideorozmowę, to zachęcam do skorzystania z takiej usługi - podkreśla Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie podlaskim.

Telefonicznie umów wizytę w ZUS

- Dla tych osób, które chciałyby na miejscu, w placówce ZUS, porozmawiać z ekspertem, instytucja umożliwiła umówienie spotkania na konkretny dzień i godzinę. Swoją wizytę w ZUS można zaplanować poprzez profil na PUE ZUS. - Mając świadomość, że jest grono klientów, którzy takiego konta nie mają, a zależy im na osobistym kontakcie z pracownikiem ZUS, uruchomiliśmy dla nich usługę umawiania się na wizytę w ZUS telefonicznie. Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo  należy też podać placówkę, w której ma się odbyć spotkanie, sprawę jaką chce się omówić z ekspertem ZUS, oraz wskazać dzień i godzinę wizyty - wyjaśnia rzeczniczka.

Na podany przez klienta numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS. - Te wszystkie rozwiązania mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu naszych klientów. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji epidemicznej, gdy powinniśmy unikać większych skupisk ludzi  - dodaje rzeczniczka.

Aby umówić telefonicznie wizytę dla klientów w placówkach podległych Oddziałowi ZUS w Białymstoku należy zadzwonić pod nr tel. 87  565 27 13

Skrzynki na dokumenty

We wszystkich placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem Zakładu. Więcej informacji na temat umawiania wizyt w ZUS można znaleźć pod adresem https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/zarezerwuj-wizyte .

Katarzyna Krupicka
Regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego

Skomentuj

W związku ze zmianą systemu komentarzy, użytkownicy zarejestrowani przed dniem 18.04.2019r. muszą na nowo utworzyć konto na portalu, ponieważ konta użytkowników oraz komentarze ze starego systemu nie były migrowane.

DrewSot