• 1
  • 2
czwartek, 24 luty 2022 16:40

Mieszkanka Augustowa chciała pomóc znajomemu. Została oszukana "NA BLIK"

Napisane przez AM
KPP Augustów KPP Augustów

Kolejna osoba dała się zwieść oszustom, podszywającym się pod znajomych na portalach społecznościowych. Tym razem ich ofiarą padła 22-latka, która odpowiedziała na prośbę o pilną zapłatę za paczkę i straciła 1000 złotych. Kobieta była przekonana, że udostępniając kod BLIK pomaga swojemu znajomemu.

Wczoraj augustowscy policjanci zostali powiadomieni o kolejnym oszustwie, którego ofiarą padła mieszkanka Augustowa. 22-latka poinformowała mundurowych, że została oszukana przez osobę podszywającą się pod jej znajomego. Jak ustalili policjanci, ktoś włamał się na konto społecznościowe mężczyzny, a następnie za pośrednictwem komunikatora poprosił o zapłacenie za paczkę. 22-latka przekonana, że koresponduje z kolegą, wygenerowała kod BLIK, który przesłała przestępcy. W ten sposób straciła 1000 złotych.

Ostrzegamy!

Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę, zapłatę za przesyłkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.

Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:

- weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę; najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy,
- pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,
- stosujmy dwuskładnikowe uwierzytelnienie; wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź,
- nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej.

Źródło: KPP Augustów

Gruby Benek