• 1
  • 2
piątek, 22 październik 2021 16:00

Załatw to bez wychodzenia z domu! Pozyskaliśmy 3 miliony na e-usługi w miejskiej spółce

Napisane przez RED
UM Augustów UM Augustów

Płatności online, monitorowanie liczników, zgłoszenia awarii i bieżąca obsługa - już wkrótce te i wiele innych spraw w miejskich wodociągach załatwisz bez wychodzenia z domu. Wszystko za sprawą projektu, na który otrzymaliśmy 3 miliony dofinansowania.

Będzie prościej i sprawniej

Przedmiotem projektu, który zostanie zrealizowany w Augustowie jest stworzenie zdalnej, przyjaznej klientowi komunikacji z miejskimi wodociągami. Wdrożenie systemu odczytu i monitoringu mediów wraz z wykorzystaniem e-usług, to krok naprzód w kwestii uproszczenia i usprawnienia kontaktu z miejskimi instytucjami, a także możliwość zmniejszenia kosztów eksploatacyjnych, skrócenia procesu obiegu dokumentów i poprawy bezpieczeństwa ich przechowywania.

Warto inwestować w przyszłość

Zadowolenia z realizacji projektu nie kryje Burmistrz Augustowa - Mirosław Karolczuk:

- Cieszę się ze wszystkich działań, które sprawiają, że Augustów jest jeszcze lepszym miejscem do życia. Zwłaszcza, kiedy możemy je finansować ze środków zewnętrznych. Te 3 miliony złotych do poważne wsparcie. Cyfryzacja jest dla mnie bardzo ważną dziedziną - z uwagą przyglądam się wszelkim rozwiązaniom, które są z powodzeniem wdrażane zarówno w naszym kraju, jak i poza jego granicami. Dziś czas na Miejskie Wodociągi. Gratuluję Panu Prezesowi Bartoszowi Buczyńskiemu skutecznej pracy i trzymam kciuki za jak najszybszą realizację projektu - powiedział Burmistrz Mirosław Karolczuk.  

Realne korzyści

Wiemy już jakie sprawy da się załatwić zdalnie. Realizacja projektu pozwoli na wdrożenie następujących e-usług:

- Dostęp do faktur elektronicznych z możliwością płatności on-line.
- Usługa kontroli terminów, np. legalizacji, konserwacji, wodomierza, ważności wydanej decyzji.
- Usługa dostępu do elektronicznego systemu powiadamiania i nadzoru (awaria sieci, monitorowanie własnego licznika, informacje o zagrożeniach).
- Usługa zgłoszenia przez klienta zaistniałego zdarzenia, np. awarii.
- Usługa konsultacji z użytkownikami.
- Usługa dostępu do aktualnego wskazania licznika oraz historycznych stanów rozliczeniowych.
- Usługa kalendarza rezerwacji.
- Złożenie wniosku o rozłożenie należności na raty.
- Złożenie wniosku o określenie warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej.
- Złożenie wniosku o zawarcie umowy na dostawę mediów.
- Złożenie wniosku o umorzenie należności.

Źródło: UM Augustów

Gruby Benek